Polaroid i-Zone – більше, ніж іграшка
Ви коли-небудь чули про іграшкову камеру Polaroid? Ні? А якщо ми скажемо, що ця камера стала світовим бестселером та зуміла відтягнути банкрутство компанії Polaroid на декілька років! Так-так, сьогодні говоримо про забуту лінійку камер i-Zone.
Ми уже неодноразово писали про те, що Polaroid опинилася на межі банкрутства, але вони не сиділи склавши рук. Маркетологи компанії дослідили, що середній вік користувачів камери Polaroid становить 30+, а от ринок для молоді був повністю пустим, тому було вирішено зайняти саме цю нішу. У той час в Японії були мега-популярні будки, які робили серію невеликих миттєвих фото, саме ці будки надихнули компанію на створення нового продукту.
Polaroid Xiao
Хоч ми говоримо про серію i-Zone, але перша камера мала назву Xiao. Це був експеримент виключно для японського ринку. Камера була розроблена компанією Polaroid, та виготовлялася іграшковою компанією Tomy Corp. в місті Осака. Результат цієї співпраці викликав справжній фурор. Камера була запущена у 1998 році, вона була дуже компактною та зручною у використанні, мала фіксований фокус та вбудований спалах, який живиться від двох акумуляторів типу АА, діафрагма контролюється важелем, який дозволяє підлаштувати її під один із варіантів погодних умов. Але дизайн виглядає досить нудним – камера нагадує чорний прямокутник без якихось цікавих деталей, проте це не повпливало на успіх камери.
Polaroid i-Zone
Після успіху Xiao в Японії було прийнято рішення вивести нову камеру на світовий ринок. Проте, на цей раз, це не було просто перейменування камери, Polaroid проаналізували всі недоліки Xiao та створили свою першу камеру i-Zone. Нова камера була запущена через рік після дебюту Xiao в 1999 році. Технічно, це все ще була та сама камера, але з повністю оновленим дизайном. На зміну гострому прямокутнику прийшли опуклі форми, замість нудних чорних та сірих відтінків ми отримали яскраві червоні, голубі та зелені кольори. Згодом, кількість кольорових варіантів камери налічувала понад два десятки, враховуючи ексклюзивні дизайни. Разом із запуском камери, компанія Polaroid розгорнула дуже агресивну маркетингову кампанію, яка включала в себе багато різних рекламних роликів, колаборацій з різними відомими брендами та навіть залучення зірок світового масштабу, зокрема Брітні Спірс та Backstreet Boys.
Камера була настільки успішною, що стала найбільш продаваною камерою 1999-2000 років. Без сумніву це неймовірний результат, який на деякий час зумів відтермінувати банкрутство компанії.
Polaroid i-Zone Radio FM
Проблема молодої аудиторії в тому, що її увагу постійно необхідно утримувати, підкидаючи нові та цікаві пропозиції. Це стало рушієм до створення різних модифікацій камери i-Zone, однією з них стала Polaroid i-Zone Radio FM. Вона повністю ідентична до звичайної версії, проте має вбудований радіоприймач, який дозволяє слухати FM радіостанції. Камера має функцію автоматичного пошуку радіостанцій, але немає інформаційного дисплея та вбудованого динаміка, для прослуховування радіо використовуються навушники, які йдуть у комплекті з камерою. Для комфортного використання камера має можливість кріплення на поясі.
Polaroid i-Zone Convertible
Наступною модифікацією стала Polaroid i-Zone Convertible, яка стала ще більш округлою і більше нагадувала кишенькову плівкову камеру. Фішкою цієї моделі стала можливість змінювати лицеві кольорові панелі, тобто користувачі мали змогу змінювати свою камеру під свій стиль та настрій. У комплекті з камерою йшли дві змінні панелі, вартість додаткових панелей складала 3$ за комплект.
Polaroid i-Zone Digital Combo
Ну і найбільш контроверсійна модель — i-Zone Digital Combo. Це вже звична камера i-Zone, до якої прикріплено цифрову камеру. Це дозволяє користувачам робити як аналогові, так і цифрові знімки, проте це просто дві різні камери, з двома різними обʼєктивами та видошукачами, зліплені в одну, такий собі Франкенштейн зі світу Polaroid. Камера користувалася величезним успіхом з моменту свого запуску в четвертому кварталі 2000 року. На додаток до високих роздрібних продажів, камера потрапила у список 25 найбільш замовлюваних товарів на Amazon.com під час різдвяних свят.
Polaroid i-Zone 200
І останньою камерою цієї серії стала ще більш компактна Polaroid i-Zone 200. Вона була меншою ніж старші моделі, та використовувала дещо інакший тип плівки i-Zone 200, яка була теж меншою. Ззовні ця камера була більше схожою на цифрову, у сіро-синій або сіро-білій кольоровій гамі. Оскільки ця камера була випущена вже на межі згасання популярності камер i-Zone, то гідної уваги вона так і не отримала, ба більше, мало хто взагалі знає про існування цієї камери, оскільки інформація про неї майже відсутня.
Касета
Саме час поговорити про касети. Ми навмисно нічого не писали про них раніше, адже тут є про що розповісти. Камери i-Zone використовують i-Zone Film або Pocket Film, це абсолютно новий формат, розмір зображення складає 2,4 х 3,6 см. В касеті для плівки немає вбудованого акумулятора, а сама камера не виштовхує зроблені знімки автоматично, користувач сам має витягнути знімок з камери, тим самим протягнувши його через ролики, які розподіляють хімічні речовини по всьому фото. За своєю специфікою ці касети більше нагадують формат для старих камер Polaroid — пакфільм. В одній касеті було 12 фото. Не тільки камери були спрямовані на те, щоб зацікавити молодь, плівка теж була розроблена з урахуванням цільової аудиторії. Саме фото, розміщене на кольоровій стрічці, яка зазвичай була декорована різними орнаментами або написами, можна було обрізати, або залишити таким, як є. Ну і найголовніше — всі фото були наліпками, тобто будь-яке фото, зроблене на камеру i-Zone, можна було приклеїти де завгодно. Проте у 2006 виробництво цих касет було припинено і формат i-Zone відійшов у вічність.
Приклади фото
Однозначно i-Zone став одним з айконічних форматів Polaroid, проте шанси на його повернення нульові, адже зараз компанія намагається розвивати власний формат портативних камер Polaroid Go, а знайти плівку випущену до 2006 року, яка б видавала результат, вже неможливо.