Революціонізація фотографії Polaroid
У цифрову епоху ми звикли фотографувати за допомогою смартфонів та отримувати миттєві результати. Однак ці фотографії легко губляться серед тисяч інших зображень у галереї камер наших телефонів. Поняття «миттєва фотографія» почалося задовго до того, як були винайдені смартфони, і воно дозволило любителям фотографії побачити відображений момент на долоні.
Polaroid камери миттєвого друку вперше були представлені наприкінці 1940-х років і були настільки революційними, що перетворили фотографічне середовище таким чином, яким ми бачимо його сьогодні. Багато хто з нас застосовує фільтри та текстури, щоб наші цифрові зображення виглядали зернистими, ніби вінтажні. Насправді, зараз є багато програм, які дозволяють створити фальшиву рамку в стилі Polaroid навколо вашої фотографії (ми таке не схвалюємо ?).
Історія корпорації Polaroid
Корпорація Polaroid була заснована американським вченим Едвіном Х. Лендом в 1937 році, але вона тоді не була відома як лідер миттєвої фотографії. Polaroid використовував технологію поляризатора (оптичний фільтр) для створення всіляких продуктів, включаючи 3-D фільми і окуляри, що зменшують відблиски для собак.
Під час Другої світової війни інноваційна компанія розробила і виготовила багато продуктів для збройних сил, включаючи інфрачервоний прилад нічного бачення та кольорові фільтри для далекомірів і перископів, що дозволяли озирнутися навколо стін, кутів або інших перешкод.
Після багатьох років проб та помилок, розуміння техніки камери та плівки Ленд взламав систему. Разом зі своїм викладачем фізики у Гарварді Джорджем Вілрайтом, Едвін навчився виробляти камеру для комерційних цілей.
Після цього відкриття в 1934 році вони винайшли поляризаційні світлофільтри Polaroid, які зазвичай використовувалися для різних попередніх налаштувань фотозйомки, для компанії Eastman Kodak Company.
Народження Polaroid-фотографії
Перебуваючи у відпустці з сім’єю в 1944 році, трирічна донька Ленда запитала його, чому вона не може побачити знімок, який він щойно зробив з нею на свою камеру. Протягом того ж дня винахідник стверджував, що придумав дизайн камери, плівку і хімію, які могли б виконати бажання його доньки. Минуло ще три роки, поки він нарешті усвідомив своє бачення і вперше представив публіці миттєву плівку.
Винахід Ленда став величезною віхою в історії фотографії, так як це перетворило своєчасний традиційний процес в щось, що зайняло всього лічені хвилини. У 1948 році на світ з’явилася камера Polaroid Land Model 95, яка принесла цю захоплюючу технологію в руки споживача. Оригінальна модель мала два окремих позитивних і негативних ролики, що дозволяли розробити зображення всередині камери. Спочатку Polaroid виготовила лише 60 копій Land камер, але компанія серйозно недооцінила попит — усі одиниці та касета були розпродані за один день.
Об’єднання технологій з мистецтвом
Наприкінці 1960-х років Polaroid найняла найвідоміших світових художників — Анселя Адамса, Девіда Хокні та Енді Уорхола — для тестування своєї продукції. Він забезпечив їх вільним кіно- та студійним простором і запросив фотографувати все, що вони хотіли, якщо вони повернуть готові результати до Комітету колекцій.
(полароїди Девіла Хокні)
Ідея також була привезена в Європу, де камери і касети були передані провідним фотографам, таким як Девід Бейлі, Сара Мун і Гельмут Ньютон. Ці роботи стали основою для Міжнародної колекції полароїдів. Протягом 1970-х і 1980-х років колекція зростала, оскільки все більше художників подавали заявки на отримання грантів на плівки та фото. Пізніше колекція була виставлена як проект Polaroid у 2018 році в Museum für Kunst und Gewerbe Hamburg у Гамбурзі, Німеччина.
The Impossible Project (Неможливий проект)
Незважаючи на популярність Polaroid в другій половині 20 століття, компанія подала заяву про федеральний захист від банкрутства в 2001 році. Мистецтво миттєвої фотографії виглядало так, ніби воно закінчилося. В 2008 році компанія офіційно оголосила, що припинить виробництво своєї аналогової продукції. Fujifilm захопив ринок і багато шанувальників Polaroid залишилися збентежені. Однак магія миттєвої фотографії відродилася завдяки починанню відродження, відомому як The Impossible Project. У 2008 році невелика група шанувальників миттєвої фотографії врятувала останню фабрику Polaroid у світі, розташовану в Нідерландах. Про воскресіння миттєвої фотографії Полароїда було легше сказати, ніж зробити. Машини фабрики були зламані, хімічні формули втрачені, а постачальники залишилися без роботи. Але з часом команда зробила неможливе можливим і випустила захоплюючу гаму чорно-білих та кольорових касет.
Тепер Polaroid – це фіксація моментів, які ви можете залишити з собою назавжди. «Цей ребрендинг полягав у тому, щоб дати зрозуміти усім шанувальникам, роздрібним торговцям і партнерам, що ми один бренд, – каже Біркалан, – з однією назвою, яка представляє знакову компанію, яку люди пізнали і полюбили за останні дев’ять десятиліть, дивлячись у майбутнє».
Polaroid сьогодні
Polaroid досяг значних успіхів, незважаючи на те, що був на межі банкрутства. Їхня найбільша чисельність співробітників становила 21 000 осіб, а найбільший річний дохід становив 3 мільйони доларів. Більше того, популярність лише зростає, оскільки бренд планує випустити фотокамери для миттєвої фотозйомки преміум-класу, орієнтованої на свята.
За даними дослідницької групи NPD, у 2016 році було продано 3,5 мільйона фотоапаратів для миттєвого друку, збільшивши продажі фотоапаратів Polaroid на 166% за 12 місяців.
Ринок миттєвих камер також стабільно зростав протягом багатьох років, річний темп зростання досяг 16% у період з 2013 по 2016 роки. На даний момент Polaroid конкурує з Fujifilms, і обидва знаходяться у постійній суперечці щодо цін, продуктів і навіть кампаній.
У 2017 році генеральний директор Impossible придбав торгову марку Polaroid та IP. Вони перезапустили Impossible як «Polaroid Originals» і випустили камеру OneStep 2, використовуючи новий плівковий процес «i-Type», який більше нагадував старі Polaroids (уникаючи при цьому дорогої картриджної батареї). Пізніше на ринок виходить Polaroid Now, ця камера не є повним переосмисленням камери на сьогоднішній день — це «більш дружній» редизайн, який йде слідом за популярним OneStep, але додає покращений автофокус, датчик світла, що регулює спалах, кращу батарею та кілька інших крутих додаткових функцій, як от, керування своєю камерою через телефон у додатку (Polaroid Now+).
Polaroid: Більше, ніж просто камера.
Polaroid став гордим брендом, який ніколи не буде готовий вийти з гри через невдачі, конкурентні бренди, невдалі продукти, відроджені фабрики та банкрутства.
Незважаючи на серйозні труднощі, бренд продовжує інвестувати в інновації, продукти, кращі маркетингові стратегії, точнішу інформацію про клієнтів та інші інвестиції. Навіть споживачі прославили унікальну концепцію миттєвого обміну фотографіями настільки, що бренд не втратив своєї чарівності, незважаючи на існування вже понад 75 років.
Усе це є результатом залучення аудиторії, продуктів, що постійно розвиваються, аналізу потреб клієнтів, та, зрештою, сили ностальгії в маркетингу, щоб привести бренд туди, де він є сьогодні.